Fundamental movement

Hos CORPI er bæredygtig og langtidsholdbar træning en af vores vigtigste filosofier. I den forbindelse er det utrolig vigtigt, at både teknik og kropsbevidsthed er til stede under træning. Vi har derfor skabt konceptet “Fundamental Movement”.
Fundamental Movement er elementær træning bestående af Pilates, mobilitet og funktionel styrketræning. Dette kan i vores optik både fungere, som din primære træning, men også som et komplementerende supplement til din egen træning.

Fundamental Movement er træning med coremuskulaturen i fokus. Nærmere bestemt indre og ydre muskler omkring mave, ryg og hofteregion. Disse muskler fungerer både som stabilisatorer af din krop, men er også udgangspunktet for meget af din styrke. Om det er styrketræning, løb, yoga eller gang spiller coremuskulaturen en vigtig rolle og vi ser det derfor som en essentiel del af al bevægelse og træning.

Ved at kombinere Pilates, mobilitet og funktionel styrketræning får du en komplet træning, der træner din kropsbevidsthed, styrke, udholdenhed og bevægelighed på en sund og holdbar måde.
Øvelserne i Fundamental Movement er uendelige og går fra både simple øvelser til mere komplekse bevægelsesmønstre. Vi arbejder med progression i vores timer for at arbejde med dig lige netop hvor du er nu og på en sikker og sund måde træne dig stærkere samt mere mobil.

Pilates

Pilates er en effektiv træningsform til at få styrket hele kroppen og har især fokus på aktivering af core-muskulaturen. Vi arbejder aktivt med vejrtrækning, da dette forbinder krop og sind, gør dig nærværende og bevidst, hvilket effektiviserer din praksis.
Pilates er både til dig, der er i form og gerne vil opnå mere, og til dig, som har brug for en skånsom start eller generelt hensyntagende træning. Timen tager udgangspunkt i klassisk Pilates og har dertil et moderne twist fra funktionel træning.

• Forøget styrke og fleksibilitet af led og muskler
• Optimal træningsform for forebyggelse af skader eller til genoptræning.
• Øget kropsbevidsthed, fordybelse og kontrol
• Større balance mellem krop og sind
• Perfekt til før, under og efter graviditet
• Forbedret kropsholdning

Mobilitet

Gennem mobilitetstræning kombinerer vi smidighed og styrke for at opnå øget kontrol og bevægelighed i kroppen i yderpositioner.
Det er vigtigt at vedligeholde fleksible og smidige muskler samt bevægelighed i leddene for at opretholde en sund, skadesfri og funktionsdygtig krop. Dette gør vi bl.a. gennem udstræk og lette funktionelle styrkeøvelser. Samtidig er det essentielt at arbejde med styrken i yderpositioner, så vi opretholder og øger FROM (Full Range of Movement).
Mobilitetstræning gavner dig i din daglig dag og din øvrige træning, hvorfor klassen både kan tages separat og i forbindelse med andre klasser. Timen er inspireret af blid funktionel træning, yoga og Pilates.

• Du vil opnå øget fleksibilitet og bevægelighed
• Mere kropsbevidsthed og forbedret kropsholdning
• Skadesforebyggende og velegnet til genoptræning
• Smertelindrende og opløsende
• Øger blodcirkulation i muskler og led

Funktionel styrketræning

Med funktionel styrketræning tager vi udgangspunkt i kroppens naturlige bevægelsesmønstre. I den forbindelse er den primære belastning oftest kroppens egen vægt og det er derfor en meget harmonisk og sund måde at træne på.
Vi arbejder både med styrke og kredsløbstræning. Alle øvelser kan varieres til netop din krops kapacitet, og du får derfor altid et optimalt udbytte af din træning. Timen er inspireret af styrketræning, calisthenics og crossfit.

• Du vil opnå øget styrke af muskler og led
• Forbedret kondition
• Forebyggende træning ift. skader og dårlig kropsholdning
• Essentielt ift. opretholdelsen af en sund og stærk krop
• Godt til både begyndere og øvede